Letöltések

AZ ÖKOPÁRT

alapítva: 2005-ben
„Te magad légy a változás,
amelyet látni szeretnél!”

Hitvallásunk, az Élőlánc Credo


Földbirtok-politika:
Kié legyen a föld?

-----------------
Miért akarjuk megmenteni Kishantost?

>>> a közösségi közlekedésért Állásfoglalások Nem lesz mit reformálni, ha így megy tovább!
Nem lesz mit reformálni, ha így megy tovább!
2006. július 09. vasárnap, 18:17
Share/Save/Bookmark
Az Élőlánc Magyarországért szerint sem a vasút, sem az államháztartás reformját nem pótolja, inkább akadályozza a szolgáltatások felszámolása takarékosság címén. Az ökopárt elítéli a korszerű közlekedéspolitikai elveknek ellentmondó kormányzati lépéseket.

A vasút szerepére és működésére vonatkozó egyeztetett tervek híján a meghirdetett intézkedések megítélhetetlenek és védhetetlenek. Javasoljuk, hogy a kormány haladéktalanul vonja vissza a 28 vasúti szárnyvonal (942 kilométer vasúti összeköttetés) felszámolásáról szóló döntését.

A döntésnél figyelmen kívül hagyták

  • a vasúti hálózat egységességének szempontjait (nem szabad újabb zsákvonalakat létrehozni: például Győr-Veszprémvarsány, Eger-Szilvásvárad),
  • a vasútvonalak jelenlegi forgalmi adatait és jellemzőit (megfelelő menetrend mellett komoly utasforgalmat bonyolító elővárosi, illetve ráhordó szakaszok kerültek a bezárandó vonalak közé: Veszprémvarsány-Bakonyszentlászló, Somogyszob-Nagyatád, Békés-Murony, Rédics-Zalaegerszeg),
  • tervezett nemzetközi összeköttetések is áldozatul eshetnek, amelyek régiós érdeket sértenek (például Balassagyarmat-Ipolytarnóc-Szlovákia, Rédics-Zalaegerszeg-Szlovénia, Szombathely-Bajánsenye-Szlovénia),
  • kiépítésre érdemes városközi és távolsági összeköttetések lehetősége szűnik meg (például Győr-Balaton, Győr-Esztergom, Balassagyarmat-Losonc).

A műszakilag elhanyagolt, színvonaltalan szolgáltatást nyújtó, lepusztult vasútvonalak fenntartásáról vagy felszámolásáról megalapozott döntés csak egy átgondolt tömegközlekedési reform keretei között születhet. A döntés felelősségét a források biztosítása nélkül az állam nem háríthatja át képmutató módon az érintett önkormányzatokra.

Javasoljuk, hogy a reform alapja a regionális hálózatok (vasút, távolsági busz, városi és elővárosi tömegközlekedés) összehangolása, az ütemes menetrend bevezetése és a tarifaközösség kialakítása legyen.

A kényszerintézkedéseket alátámasztó csődhelyzetet maga a kormány idézte elő, amely négy éve nem fizeti meg a Magyar Államvasutaktól megrendelt szolgáltatások teljes árát, és a kedvezményezett utascsoportok után járó költségek megtérítésével is adós maradt.

Tiltakozunk azellen, hogy a nemzetközi vasútvonalak fejlesztésére fordítható uniós támogatást súlyosan környezetromboló, felesleges duzzasztógátakra fordítsák a Dunán és a Tiszán!

A kormány ne támogassa a klímaváltozást előidéző üvegház-gázok kibocsátásáért elsősorban felelős, mértéktelen gépkocsi- és légiforgalmat, az így elert megtakarítás egy részét fordítsák a kötöttpályás tömegközlekedés fejlesztésére! Ennek a fejlődésnek az elemi feltételeit semmisítheti meg a hálózatok átgondolatlan leépítése.

 

Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezd a Javascript használatát, hogy megtekinthesd.



Kapcsolódó anyag a Greenfón
 

Képtár térkép

Joomla! Template by Red Evolution - Joomla Web Design