Letöltések

AZ ÖKOPÁRT

alapítva: 2005-ben
„Te magad légy a változás,
amelyet látni szeretnél!”

Hitvallásunk, az Élőlánc Credo


Földbirtok-politika:
Kié legyen a föld?

-----------------
Miért akarjuk megmenteni Kishantost?

>>> ... és még Állásfoglalások Magyar légiközlekedés
Magyar légiközlekedés
2012. február 07. kedd, 19:35
Share/Save/Bookmark
 
Felhívás a magyar kormányhoz és a magyar társadalomhoz
 
Az Élőlánc Magyarországért megdöbbenéssel értesült a Malév leállításáról és felszámolásának szándékáról. Ez a lépés több szempontból pótolhatatlan veszteséget jelent a magyar gazdaság és az egész ország számára. Felhívjuk a magyar kormányt, hogy haladéktalanul állítsa vissza a Malév működését és eszközeit maradéktalanul őrizze meg, vagy azonnal alapítson új nemzeti légitársaságot a Malév személyzeti állományával és eszközeivel.
 
A Malév stratégiai fontosságú vállalat. A légiközlekedés napjainkban minden országban kiemelkedően fontos gazdasági, infrastukturális, turisztikai és politikai szempontból egyaránt. Világszerte éles verseny folyik a leszállási jogokért, résidőkért és útvonalakért. Egy létező, hagyományokkal rendelkező és beüzemelt légitársaság óriási helyzeti előny bármely országnak. Nem véletlen, hogy a különböző légitársaságok – köztük a szocialista kötődésű Wizzair - máris jelentkeztek igényeikkel a Malév útvonalai, pilótái és egyéb személyzete iránt. Amennyiben nekik megéri ezt a tevékenységet folytatni, a Malévnak is megéri, csak megfelelő üzletszervezésre és szilárd, korrupciómentes pénzügyi háttérre van szüksége.
 
A Malévnak értékes útvonalai, résidői és leszállási jogai vannak, számos közülük monopolhelyzetet élvez. A légitársaság márkaneve, útvonalai, a cég, a pilóták és a teljes személyzet tapasztalata és szaktudása olyan érték, amelyet pótolni jóformán lehetetlen. A Malév mint munkaadó, jövedelemtermelő vállalat is kiemelkedő érték, de nemzetgazdasági jelentősége kulcsfontosságú. Megszűnése nem csak a légiközlekedésre, de a ráépülő ipari tevékenységekre és a hozzákapcsolódó hatalmas szellemi tőkére, hagyományra, képzésre is negatív hatással lenne. Súlyosan érintené az ország egyébként is megnyirbált szuverenitását és növelné a külföldtől való függőségét.
 
Ezt nem engedhetjük meg magunknak.
 
Sajnálattal és felháborodással tapasztaltuk meg, hogy egymást követő kormányok sorban mulasztották el a Malév helyzetének kielégítő, fejlődést biztosító rendezését. Átgondolatlan, végzetes kimenetelű privatizációk és pénzügyi improvizációk között tartotta fenn a vállalatot a személyzet. Ez a meggondolatlan politikai és gazdasági bukdácsolás nem csak megakadályozta a Malévot potenciáljának elérésében, hanem a csőd szélére sodorta. A Malév elvesztése azonban olyan ár, amelyet a magyar társadalomnak nem szabad megfizetnie. Nem engedhetjük meg maguknak, hogy leépített, elsorvasztott és elkótyavetyélt iparunk után légiközlekedésünk is a korrupció és tehetetlenség áldozatává váljon.
 
A cég azonnali leállítását a Európai Unió azon döntésével indokolják, hogy a vállalatnak vissza kell térítenie az eddigi állami segítséget és nem kaphat továbbit. Az Európai Unióban gyakori az állami segítségnyújtás kiemelt fontosságú vállalatoknak. Elég a francia autóiparra emlékeznünk, amely 2009-ben 6 milliárd euró segítséget kapott a francia államtól. A pénzügyi válság során az EU országai a teljes EU GDP 13%-ának megfelelő összegű állami segítséget tettek félre gyengélkedő bankjaiknak különböző formában. A Malévnak mint stratégiai jelentőségű infrastrukturális szerepet ellátó vállalatnak nyújtott állami segítség nem egyedi és nem rendkívüli, csupán eredménytelensége sajnálatos.
 
Az EU-nak visszafizetendő állami támogatás kezelésére és a közvetlen állami segítség pótlására többféle megoldás lehetséges. Csak néhányat említünk: a kölcsönnyújtás, a támogatás visszafizetésének megfellebbezése, a visszafizetés átütemezése, költségvetési pénzek átcsoportosítása, és a magyarországi magántőke támogatása. Itt az ideje, hogy Széchenyi nyomdokaiba lépve a hazai tőke építő szerepet is vállaljon a nemzetgazdaság finanszírozásában. A Malév vagy utódjának elindítása elképzelhető hazai szervezetek és magánemberek tőkejegyzésével is. Mi, magyar polgárok, elszegényedtünk, de hajlandóak vagyunk áldozatot hozni, ha magunknak építünk és alapítunk vállalatot.
 
Felül kell vizsgálnunk azt is, hogy mi a célja EU tagságunknak. Ha az Unió a nemzeti érdekkel ellentétes lépésekre kényszeríti az országot, és ebben a kérdésben már sokadszor a kettős mércét alkalmazza, ez ellen határozott tiltakozásunknak kell hangot adnunk.
 
Magyarország elérkezett a tűrőképessége határára. A Malév nem csupán nemzeti jelkép, hanem óriási gazdasági érték, amelyet nem veszíthetünk el. Nem szabad ismét elkövetnünk azt a hibát, amit az elmúlt húsz évben, amikor szótlanul néztük, hogy felszámolják az iparunkat, a mezőgazdaságunkat és az önálló pénzrendszerünket. A nemzeti légitársaság megszűnése nem csak a hirtelenjében elbocsátott alkalmazottakat érinti, hanem valamennyiünket. Mindnyájan vesztesei leszünk. Magyarország, ne engedjük!
 
Szeretnénk kinyilvánítani a Malév minden dolgozójának elismerésünket és köszönetünket eddigi munkájukért, valamint együttérzésünket és bátorításunkat. Reméljük, bízunk benne, hogy hamarosan újra felszállnak és munkába állnak a piros-fehér-zöld felségjel alatt.
 
Budapest, 2012. február 6.
 
Élőlánc Magyarországért
 

 

 

Képtár térkép

Joomla! Template by Red Evolution - Joomla Web Design